1

Topic: Laniraportti

Tässäpä lyhyt raportti viikonlopun tapahtumista minun näkökulmastani.

Perjantai:
Kasaus ja verkon pystyttäminen sujui tällä kertaa ilman suurempia ongelmia ja kohtuullisen ripeästi. Porukkaakin ilmaantui paikalle mukavasti, vain pari ilmoittautunutta jäi pois mutta sitä paikkasi viimeisen päivän ilmoittautumisruuhka. Vielä perjantaina saatiin viisi ilmoittautumista.
Pelaaminen aloitettiin UT2004:n kotimaisella Air Buccaneers modilla. Kuumailmapalloilu osoittautui jälleen kerran varsin hauskaksi pelailuksi.
Tämän jälkeen jatkettiin Wolfenstein Enemy Territorylla joka sekin tuntui toimivan jopa aiempia kertoja paremmin. Johtuisikohan siitä, että pelaajat ehkä hallitsevat paremmin tehtävien suorittamisen. Kaikki kentät taisivat kylläkin päättyä puolustuksen voittoon :).
Illan lopuksi pelattiin vielä Alien vs. Predator kakkosta, josta en voi sen enempää kommentoida kun jätin sen väliin. Sivusta katsoen se näytti samalta kuin ennenkin. Itseäni harmitti esim se että ainakin kerran kävi niin, että vain yksi kerkesi muuttua alieniksi ennen kuin mariinit jo camppasivat siellä tunnelin päässä. On muuten pirun turhauttavaa kun yksi yrittää sinne tunnelin päähän tunkeutua, vaikka se voi taitavalta pelaajalta joskus onnistuakkin. Jos olisin itse tuossa tilanteessa mariini ollut olisi mennyt alienin syötäväksi välittömästi, siitäkin huolimatta että ne NIIN kallisarvoiset pisteet olisivat vähentyneet (saiskohan tällä vuodatuksella jonkun muunkin kirjoittamaan ;)
Mutta tosiaan en peliin osallistunut ja lähdin kesken slotin jo kotiin nukkumaan.

Lauantai:
Lauantain aloitin iloisesti kotona siivoamalla, joka antoikin mukavasti puhtia päivän pelailulle ;)
Ensimmäisenä oli vuorossa strategia-slotti jonka aikana pelattiin ainakin Civilization nelosta ja Dawn of War:n lisäosaa. Civ4 oli hauskaa vaikka peli jäikin kesken Flatoutin painaessa pahasti päälle.
Flatout toimi jälleen hyvin ja rallia taidettiin ajaa parhaimmillaan kolmen pelin voimin (pelaajia oli siis enemmän kuin 16), harmi ettei tuossa mahdu enempää samaan peliin.
Ohjelmaan merkitty ruokatauko meinasi vähän levitä käsiin pienien väärinkäsitysten vuoksi. Lopulta yhteispizzatilaus saatiin tehtyä ja ainakaan itse en huomannut, että mikään peli olisi suuremmin ruokailusta kärsinyt.
Savagessa testailtiin paria netistä haettua uuttaa kenttää ja toinen niistä oli minusta ihan toimiva (toinen olikin sitten ihan perseestä).
BF2 kärsi ehkä pelaajien puutteesta, johtuen kai siitä että monella oli ongelmia saada sitä toimimaan. Ainakin omasta mielestä koko slotti jäi hieman vaisuksi. Mutta ihan mukavaa oli.
F.E.A.R jäi lähes kokonaan pelaamatta erinäisten ongelmien vuoksi. Itse lähdin nukkumaan niin en tiedä mitä lopulta ihmiset pelasivat.

Sunnuntai:
Sunnuntaina tuli paikalle vasta iltapäivällä. Civ4 oli ainakin peluutuksessa ja jäi jälleen kerran kesken.
Lanien "suosikkipeliksi" valittiin huutoäänestyksellä pitkästä aikaa Battlefield 1942, perusteena lähinnä se että sen pitäisi toimia lähes kaikilla. Perus-BF yllätti ainakin allekirjottaneen todella positiivisesti, on se vaan hyvä peli. BF muodostuikin lanien yllättäjäksi ja oli minun mielestä lanien parhaimmistoa. Lopulta ei meinattu malttaa lopettaa kuudelta.
Vääjäämätön purkamisen aloittaminen koitti kuitenkin ennen kello seitsemää.

Kokonaisuutena laneista jäi erittäin positiivinen fiilis, harmi että seuraaviin on aikaa useampi kuukausi.

2

Re: Laniraportti

Wiggin wrote:

Savagessa testailtiin paria netistä haettua uuttaa kenttää ja toinen niistä oli minusta ihan toimiva (toinen olikin sitten ihan perseestä).

Mitä nuo kentät oli? Jos nimet saa johonkin talteen, niin muistaa jatkossakin. Ettei tule ens laneilla sellainen "mutu tää oli hyvä, en oo varma" -arpominen.

Lorem ipsum...

3

Re: Laniraportti

Pitää yrittää muistaa kotona illalla katsoa jos ei kukaan ennätä aiemmin.

4

Re: Laniraportti

Kiitos Wigginille pitkästä raportista. Tässä oma versioni.

Perjantai:
Lanien alkuosa meni meikällä aika pitkälti siihen, että sain kuljettaa jengiä lanipaikalle Neulamäestä. Buccaneersiin ehdin kuitenkin mukaan. Ihan hauskaa mättöä taas kerran, mutta ainakin minulla alkoi syystä tai toisesta pieni kyllästyminen iskeä väliin. Viime laneissa Bucs oli vaan jotenkin hauskempaa. Enemy Territorysta taas en ole koskaan pitänyt suuremmin. Pari kenttää oli ihan kivaa mättöä ja etenkin se junakenttä sitten todella tylsää pakerrusta. Ei vaan toimi minulle.

Ei liene suuri yllätys, että itse odotin AvP2-slottia kuin kuuta nousevaa ja olihan se taas ihan himputin hauskaa. Wigginin huolenaihe on toki ihan aiheellinen ja kenties ensi kerralla noudatan itsekin tuota periaatetta. Tuo on vaan oikeasti minun mielestäni melkeinpä ainoa lanipeli, jossa noin intensiivinen kamppaus on suorastaan suotavaa ja jopa toimii. Myönnän myös sen, että pelissä on omat puutteensa niin Survirorissa kuin Predator-huntissa, mutta siitäkin huolimatta en tahdo kyllästyä tuohon peliin ikinä. Aihepiiri on vaan niin helvetin hyvä. Näyttää siis siltä, että AvP2:sta joko pitää tai sitten siitä ei pidä laisinkaan.

Lauantai:
Minäkin aloitin lauantain siivoilulla, kun ei koneet olleet tiellä kotona. Pelipaikalle päästyäni seurasin sivusta hetken Civ4-matsia ja yritin agitoida muita tappelemaan keskenään - huonolla menestyksellä. Biiiiig Maziiii huuteli minut sitten mukaan Dawn of War -matsiin, jossa oli aika tiukka ja suorastaan koominen vääntö Proton ja meikän välillä, kun lopussa kilpailtiin lähinnä siitä, että kuka tuhoaa toisen basen nopeammin. Proto voitti.

Sitten pelattiinkin lanien parasta peliä eli FlatOuttia. Tuo romuralli vaan yksinkertaisesti toimii. Sitä tahtoo taas lisää seuraavilla laneilla. Ei siitä sen enempää. Peli toimii - piste. Tuon jälkeen saatiin vielä kyhättyä yksi matsi AvP2:sta, kun Forsströmmikin (se pitempi versio) sai koneestaan pölyt putsattua :-). Kivaa oli taas.

Savage ja Battlefield 2 jäivät valitettavasti torsoiksi. Pelaajia ei ollut tarpeeksi ja minä en komentajana pitänyt Savagen kenttävalinnoista paljoakaan. Toisessa pelissä taas homma kaatui siihen, että toisella puolella oli rookiekomentaja, joka ei yksinkertaisesti pystynyt taistelemaan kokeneempaa hordekomentajaa vastaan.

F.E.A.R tuli myös testattua, mutta se osoittautui ainakin minun makuuni aivan liian hektiseksi meiningiksi jo viidellä pelaajalla. Ihan kivaa mättöä, mutta elinajan ollessa muutaman sekunnin luokkaa, menee peli aika tylsäksi nopeasti. UT2004 hoitaa tuon homman paljon paremmin. En ainakaan itse suosittele FEARia pelattavan seuraavilla laneilla.

Sunnuntai:
Sunnuntaina muistaakseni hakkasin aluksi lähinnä FlatOutia ja hyvin se maistui edelleenkin. Muiden aloittaessa BF1942:n en itse enää jaksanut sitä asentaa vaan päädyin pelaamaan Splinter Cell: Chaos Theoryn co-op moodia Aquifexin kanssa. Se toimi oikein kivasti ja oli varsin mukavaa settiä. Harmi sinänsä, että missasin BF-mätöt, koska ne taisivatkin olla monelle lanien kohokohta. Toivottavasti ensi laneissa palataan taas perusbattlefieldin pariin.

Siinähän tuota. Olen niin patalaiska, että en jaksa edes oikolukea tätä juttua. Ei tässä oikeasti typoja ole. Luulet vaan.

I never get involved with my own life. Too much trouble.

5

Re: Laniraportti

Morjens!

Kivaa oli niin kauan kuin sitä kesti.. sad

Tällä kertää pääsi fiilikseen jo ihan eri malliin kuin ensimmäisellä kerralla. Olisiko osaltaan syynä ollut kasvojen tutuksi tuleminen. Toiminta oli tällä kertaa hallitumpaa ja päästiin oikeasti porukalla sisään peleihin. Ensimmäisellä kerralla tylsiltä tuntuneet pelit olivat tällä kertaa jo huomattavasti mielenkiintoisempia.


Kiitokset osallistujille ja järjestäjille!